USA bildarkiv 2


USA bildarkiv 1 =)


Williams

God morgon, God natt eller vad ni än gör =)
För mig är klockan kväll, ca 21 =) Jag sitter i den lilla staden Williams och har idag åkt ca 50 mil bakfull..det var ingen höjdare kanske men det var värt det!!! Igår så var jag först ut med sällskapet jag har med mig på resan för att dricka en drink i Palm Springs och vi lyckades träffa in den helgen om året som dom har hojträff där..så det var lite kul!! Sen skickade jag jem mitt äldre sällskap och drog ut på krogen =) Där jag hittade massa roliga människor i min egen ålder och hämnade till slut på en lyckad efterfest =D haha det var precis som man ser i Amerikanska ungdomsfilmer när dom har husfest..toppen!!! Kom hem vid 5 på morgon och möts av panik i dörren då mitthärskap trodde jag hade dött eller nått inte vet jag..haha jag är vuxen nog att gå på korgen utan att dom runt omkring mig nästa ska få hjärtinfarkt..men det gick ju bra till slut iaf =D Nu är vi i Williams som inte är alltför långt ifrån Grand Canyon där vi ska vandra i 2 dagar..det ska bli så j'vla spännande!!!!!Tänkte flyga helikopter mellan Grand Canyons väggkanter men dom ska ha 235 dollar för 25-30 min...dom är inte kloka!!!!!! Så det får bli en promenad med farmor ner efter väggarna ist..ska vara ca 3km att gå nerför...Har redan shoppat upp jag vet inte hur många tusen på bara 2 dagar..hur ska jag klara mig i 10 dagar till???!! Galet...hade behövt hur mycket pengar som helst..så om någon känner sig manad att skänka lite pengar så tas det gärna emot =P hahaha..Converse en tredjedel av priset mot hemma..lika så reebok, adidas, nike, roxxy och jaa allt man kan tänka sig!! Har till och med köpt något jag aldrig trodde jag skulle och det är ett bra converse skor till min älskade son =) har alltid varit emot det fast min minsta systeryster har letat som en galning efter det åt honom...så hon kommer iaf att bli nöjd över mitt köp till honom...haha får lägga upp lite bilder på shoppingen sen..
Sen har jag gjort nytta genom att köpa en rosabandet hoodtröja från reedbok till mn själv =D kalas fin!!

Har även försökt via FB att få kontakt till fadern till mitt barn för att höra hur min ängel mår!! Tror ni att jag har fått svar?? nopp icke sa nicke...men mamma skrev att hon hade träffat dem båda igår och att allt verkar okej..så jag hoppas verkligen det!! Än så länge går det ganska bra att vara ensam..men saknade börjar redan krypa fram jobbigt mycket..hur ska det gå i 10 dagar till?? KOmmer ju att ha paniiiiik på planet hem, kroppen kommer skrika efter bebisen =)

Det tog oss 14 tim med flyget ner..från sverige-zurich sen zurich-Los Angeles =) sån jävla träsmak i arselt att jag hade nästan behövt en hemoröjd ring hahaha..galet och sen var jag så sväld i benen att jag hade inte ens fått på mig sånna stödstrumpor man trär på äldre människors ben som sväller som ballonger..kunde inte ens få på mig farmors skor knappt och då har hon minst2 str större än mig =P men så fort man fick röra igång kroppen igen så blev det bra...

Nehepp då var det nog dags för sängen...klockan börjar närma sig 22.00 och det är tidigt upp imogon som gäller så att man hinner njuta av moder jord och naturen så länge som möjligt!!!

pussokram

wiiiiiee =D

Stress stress stress i hundranitti =P
Tvättade i panik igår för att ha alla kläderna rena, det kom en massa goa vänner för att säga hejdå innan resan =) Vi lagade mat, eller snarar min afvvo grabbar lagade fläskfilé och potatis gratäng medan jag sorterade kläder som en annan vän kom med..en hel del barnkläder han bara tänkte kasta, men jag säljer dom nu för 10kr/plagget..från dom absolut minsta storlekarna upp till 86, både pojk och flick! Någon som är intresserad så är det bara att skriva =)
Morsanoch min minsta lillasyster kom förbi med en sån där väska som man stoppar schampo i =P haha hittade inte rätt ord i ordlistan och mamma tyckte att det var skiit kul..
Nehepp nu är det läkar besök som gäller för att kontrollera att såret läker rätt med tanke på mina urinprover så vågar jag inte chans på en infektion och mediciner från USA =P dom har ju inte direkt samma standard som i sverige så det bästa är med ett svenskt recept isf som jag kan visa upp nästa urinprov..

Ha en underbar dag =)

pussokram

Hemma igem =)

Hej hallå =D

Då var man hemma igen då efter en mycket underlig men rolig natt i min gamla hemstad, Borlänge.
Jag och min äldsta lillasyster tog bilen med lill killen upp för att hälsa på min far och hans morfar =)
Morfar skulle få vara morfar på riktigt hela kvällen och fm..Jag och syrran gjorde oss Xtra vackra och höll humöret på topp för att ta en ute kväll i din lilla staden, men det blev inte som förväntat direkt.. När vi kommer in på krogen beställer vi en varsin grogg och sätter oss, eftersom vi var ganska tidiga så var det inte så mycket folk ännu..Vi dricker upp går ut och röker..bestämmer oss för att ta en snaps och en ny grogg för att komma igång lite då bartender chockar oss med nyheten om att man enbart kan beställa en sak att dricka i taget. Så då sa vi att han kunde ju börja med drinkarna medan vi betalar för snapsen..haha men då säger snubben att man måste köpa en sak, dricka upp den och sedan vänta mellan 15-20 min innan man får beställa något nytt!! hahaha garvade ihjäl mig, och trodde att han skoja med oss!! Men inte då..utan i Borlänge är det alltså i snitt 4cl/tim som gäller per person..Däremot får man ta med sig drinken/ölen ut och röka..haha fattar ingenting..Varför har man då 3 bartender i baren, det borde ju räcka med en för då hinner det lagom gå en tim tills du får beställa igen..haha..och såååå tråkiga människor, ingen sprit och ingen som dansar och inte en jävel som pratar med någon annan en sina vänner man kom med..hahaha...så det slutade med att vi gick för att kolla in ett annat ställe men gick fort eftersom det inte fanns något dansgolv och heller inga sittplatser...trångt och skabbigt! Så vi gjorde ett 3e försök..där åldersgränsen egentligen var 22 men eftersom det typ var folktomt så tänkte vi att dom vill väl ha in några pengar under kvällen och att vi borde ha kommit in..men nej min syster är ju då 18..men iaf..när man står vid en öde krog, borde man väl släppa in folk från 18 och uppåt..haha..pinsamt tycker jag iaf!!
Jag tänker ju inte gnälla något mer på krogen i staden där jag bor..Trodde att de var B, men det är tusen gånger bättre kan jag lova!!!!!
Fick en underbar sov morgon idag iaf =) Morfar tog med sig lillen och tittade på hundratals med ätande kor..han tyckte att det var jätte spännande och matade kossorna och lät dom slicka honom på handen =) sen fick han se hästar och hönor också..Och sen fick han ju flera timmar för sig själv med morfar och det tror jag gjorde honom väldigt gott =) Nu sover mitt hjärta, jag har fått i mig te och ska göra mig klar för sängen..I morgon är det upp til dagis som gäller, sen ska jag försöka leta på en kamerabatteriladdar i mitt kaosigförråd, tvätta för resan och börja packa..och den viktiga viktkontrollen på lillen får vi inte glömma =)

Sov gott Sverige!!!!

Pussokram

..Ärret..



och såhär ser det ut efter man tagit ut poratcaten, nu är det 2 dagar sedan snittet.

Rosabandet




Alla stödjer vi Rosabandet på ett eller annat sätt hoppas jag =)

Förra året blev det en skurmopp, och iår fick det bli en reflex till vagnen 
 

ont ont aj aj

jäkla skiiit rent utsagt vad ont jag hade när jag vaknade..dessutom så insåg jag ganska snabbt att jag försovit mig..och att försöka få tag i läkare och hinna ner för att lämna UP (urinprov) på 40 min är inte det lättaste.
Men med 20 min försening så har jag nu lämnat ett till negativt UP, och hämtat bättre smärtstillande än alvedon så jag börjar känna mig bättre till mods =)
Fick brev från transportstyrelsen igår, efterlängtat!!!!!! Men inser snabbt att dom påpekar att min hälso -och synundersökning inte är giltig längre så jag måste göra en ny. När det är dom som har tagit 8 månader på sig att ge mig svar på ett förhandsbesked. Så nu försöker jag febrilt att få tag i min handläggare för att skälla lite på henne och ifrågasätta! Vad har dom för kompetenskrav på det där j'vla företaget??!! Det verkar räck med att man kan öppna en mjölkliter..suck..så trött på myndigheter att jag bara vill spy!!

Hahaha just det ja..skulle hem till mamma för att låna en cykel och spara lite tid i morse, kommer dit och upptäcker att larmet inte är påslaget. Mina tankar går direkt till en av mina systrar som är lika slarvig som mig och det har hänt flera ggr att hon glömt att larma på. Så jag skakar på huvudet åt det med jag gapar och svär i min ensamhet över stress och irritation. Sen ringer mamma och jag sa att jag larmade på, svaret blev " - Neej, din syster har en vän hemma som fortfarande sover!!Du måste dit och larma av innan han sätter igång larmet!!". Ringde min syster som berättade att larmet redan gått men att dom löste det ändå..haha undra om han hörde hur jag svor och stampade i golvet för mig själv?! Gjorde han det borde han ha dött av skratt!! Hahaha, men han lär nog ha blivit lite mer chockad när larmet börjar tjuta över hela stan för att han ska gå på toa =) Förlåt, inte min mening att låsa in dig =D

Nu är det snart dags för hämtning av min ängel på dagis =) han sov hos sin farmor med pappsen i natt. Hans pappa frågade om det gick bra att strunta i dagis idag för att hans mycket äldre kusin vill rå om honom under dagen. Men han ringde sen och sa att eftersom jag inte skickat med blöjor så måste han lämna lillen på dagis eftersom han inte har pengar till nya...suck..ansvarstagande?!

Idag kommer systemkameran jag ska få låna med mig på resan också =D

Klä er rätt och njut av regndropparna som vår moderjord bjuder på idag =)

pussokram

Gossip Girl



Startar den 10/10 också på femman =D

Har dock tjuvstartat när starten gick i USA..också en VÄLDIGT efterlängtad serie!!

Desperate Housewives



Äntligen är mina älsklingsfruar tillbaka i tv-rutan!!! =D

Någonting positivt ska väl hösten också bidra med ;)

Avslut =D

Efter att ha tagit bort portacaten =)Tänk att den setat i min kropp i 2 år..usch


Äntligen har jag fått tagit ur Portacaten =D
Trodde jag skulle följa upp mina systor, men icke sa nicke..
..när jag väl kom till kvinnokliniken så var det den här som äntligen skulle tas ur min kropp..
Portacat, fungerar som en nåldyna som är kopplad till en ven. Eftersom mina cellgifter kom i dropp och ibland hela veckor så använderman en sådann här istället för att sticka sönder armarna. En mycket bra uppfinning, jag hoppas dock att ingen någonsin egetligen ska behöva ha användning för den. Men tack och lov ändå för våra uppfinningar =D

En grå, kall och blåsig dag

..ja en riktig oktober dag, det är ju sådanna här dagar som man verkligen kommer till insikt med att det snart är jul, kallt och mörkt..jag gillar inte kyla, jag gillar inte snö och jag gillar inte mörkret..usch..blää..tvi...Jag vill ha sommar sol och värme jue..aa just det ja..jag åker ju snart till ljuset,solen och värmen =) haha..två underbara veckor i staterna =D Lovley!!

Dagens checklista

- Gå till dagis   
- Gå till mamma och tvätta lite (Försov mig ju till min egen tid, är huvudet dumt, får kroppen lida=)
- Träffa doktorn kl.13.00 (Hoppas att de sista systorna är borta nu då)
- Hämta Liam från dagis 14.00

- Ta bussen för att hämta resväskor
- Kvällsrutinerna =P

Vi börjar så så får man ju se hur bra det går..brukar ju aldrig gå enligt planerna men jag är lika envis varje gång för att febrilt försöka få ihop det =P haha

Ha bra dag och klä er för vind =)

pussokram


(haha okej då, det var min kära syster och bebisens kära moster som hämtade på dagis idag =) Tusen tack, du är guldvärd=)

In Your FACE!!!!





Ja då var dagens måsten gjorda..varit hos min KBT på morgonen, lämnat , mitt prov under tidig fm, luchat med mamma, visat provet uppe på soc (grrrdårar), arbetsförmedlingen och hämtat plutten på dagis =)
Fy fan har hunnit med en hel del, men kroppen tar ut sitt rätt jag också..bara för att man råkar känna sig lite piggare..varför måste man utmana ödet och stressa igång direkt??Kan man inte bara hålla sig till tåls en extra dag så man blir helt frisk istället för att få en återkommande förkylning..menmen är huvudet dumt, får kroppen lida =)
Nu är det bara 8 dagar kvar sen bär det av mot staterna i 14 dagar =) wiiiiee..ska bli så skönt!

pussokram

Måndagen är här..

..Ja så var det måndag igen då..Känner mig fortfarande sjuk och ångesten bara kryper i hela kroppen..vet inte vart jag ska ta vägen, kan inte sova och kan inte äta..känner bara hur hjärtat slår i oroande takt som får hela min kropp ur balans..kan inte bara min KBT-terapeut ringa idag så jag kan boka ett möte..fy faan..orkar inte mer..vem vinner på allt det här i slut ändan?
åker iaf till USA den 13 så det är bara 9 dagar kvar tills planet lyfter..Men hur ska jag våga lämna min lilla ängel hemma..när jag inte ens finns i staden, landet om något händer?! Hur kommer det att gå? Var ska dom bo, och kommer han orka med att sköta allt? Både sin egen skola, dagis mat och bra rutiner?!
Min käre far bjuder mig på resan tillsammans med min farmor och farfar också..Det ska bli så skönt att komma bort, jag behöver få koppla av utan på hopp från alla håll..men som sagt hur ska jag våga lämna mitt hjärta i händerna på någon som är så oberäknerlig??
Tur att jag har min mamma, min systrar och min absolut närmsat vänner som jag alltid kan lita på, så jag måste väl våga lita på att dom löser problemen som kommer efter vägen..har också ett dagis som är guld värt!!!Där har jag också människor som jag kan lita på till 100%!!!!

pussokram

2012


Äntligen =)

Idag kommer min älskling hem =) längtar,längtar vet inte när han var borta från mamma i 2 dar..galet =) Vet inte riktigt vad för bus vi ska hitta på idag då ?! några förslag? antar att det bli rlite söndags mys med chips!

pussokram

Myskväll med mamma =)

Blev ju då barnledig i helgen, och passade på att fira en vän och granne igår..men det blev inte alltför sent men han dock med flera ställen på en och samma kväll..Lyckat för att vara jag =)

Idag blev jag kvar i sängen till 4, det var nog år sedan sist och det var välförtjänt tycker jag =) underbart, men saknar min lilla ängel..Han har haft kalas hos pappa med släkt idag och jag är glad att hans far tog tag i det iaf..fortsättning följer på tisdag då nya prover skall tas igen..

Nu är det myskväll med mamsen som gäller =) inte så ofta vi får umgås på tu man hand heller så det gäller att passa på =)

Sov gott, eller drick en för mig också ;)

pussokram

God morgon

God morgon...

...väntar nu på att sonens pappa ska komma och hämta den lilleplutten så att jag kan få åka ner och lämna det där j*vla provet, och få det överstökat...önska mig lycka till då =)

pussokram

RSS 2.0