torsdag redan

shit vad denna vecka bara flög iväg! Galet fort...Ficka jobba lite igår kväll, tack och lov det behövs!! Imorn ska han till pappa igen..vad ska man hitta på i helgen..blir nog lite ut och vandra, har ju inga busspengar så det får bli en hurtig helg för att besöka vännerna  =)
Det var länge sen jag var iväg och hälsade på några av dem så lika bra att passa på medan man är ensam så att man slipper ut och gå så långt med lillen..blir bara kallt och sent för honom..
Måste ringa hans Dr också och kolla om det är nattskräck min lille har eller om det bara är massa förvirring och intryck som gör honom så här..idag fick han vara hemma med mamma..han blev jätte lycklig för att slippa gå ut.. =)

Min gos =D

Söker ny lägenhet också för fullt..måste hitta mitt hem..vill egentligen ta mig från stan, men valde att skaffa barn med någon som det inte gick så bra med..och jag skulle aldrig flytta i egosyfte och ta ifrån honom hans pappa..men en vacker dag så kommer vi komma iväg till vackrare breddgrader..på ett eller annat sätt =)

Åh just det jag har börjat se en ny serie..Pretty little liars, mycket bra än så länge..har sett ungefär halva första säsongen..gillar starkt!

Fick ett mail också..hmm...vet inte vad jag ska säga egentligen...verkar som att du ändå inte förstår, eller kanske vill du inte bara lyssna på mig..vill man att en förändring ska ske till det bättre måste man ha tålamod och inga utbrott..ingenting förändras på en dag eller en natt för den delen..och vissa skador kanske aldrig går att reparera..Jag försökte förklara i likhet med ett frö..vill man ha en vacker blomma som står sig måsta man sköta den med ömhet respekt och kärlek..Samma lika med relationer vi har till människor, när du träffar en ny vän eller kärlek..sår man ett frö..man startar en relation, där man för att behålla den måste visa ömhet kärlek och respekt..vet inte hur jag ska förklara riktigt..kanske någon förstår mig??!!
Ärlighet, framför allt för sig själv och vem man är...

Må bäst =)

pussokram

..länge sen..

Ja, jag har väl hamnat på latsidan lite när det gäller internet..Har varit upp och hälsat på min käre far och åkt tåg med den lille solstrålen =) I fredags skulle hans pappa komma vid 12, hmm jag har ju då hamnat i luven på hans mamma sedan tidigare så det satt lååångt inne men tillslut hörde jag av mig och kolla om hon visste något så vi 16,20 ca var han är ist...aaas irriterad var jag, sitte här och vänta i onödan..men jag fick iaf en godtagbar ursäkt så det blev okej och sen fick han ha lillen tills måndag morgon ist.
Jag vet inte vad som är rätt eller fel...Nu är lillen otålig och lättirriterad igen som alltid när han kommer hem efter en helgs flaxande..så hans pappa var snäll och var hit med nästan alla kläderna sedan jag var i USA då..bättre sent än aldrig..eller hur säger man..iaf så vi drack en kaffe och jag sa att lllen ofta är så där när han kommer hem..och svaret blev "- men det är ju sån han är jämt =) " men det är inte så..han är ju alltid så lugn och sansad när han varit med mig bara några dagar tar det sedan är han sig själv igen...kanske kan han inte vara sig själv med pappa eftersom det är så mycket flax..jag lever på hoppet om att det ska bli bättre nu när han ÄNTLIGEN får sin lägenhet..vill bara att det ska bli stabilt för mitt lilla hkärta =)

Min ena syster har ju då bosatt sig på min soffa med pojkvän också..helt okej ändå för jag hatar att vara själv och dom hjälper till så bra..hon är ju då lite mer egagerad än honom men det ska nog snart vara någon ordning på det med ;) Började städa i fredags..men åkte hem till e vän på kvällen och vi var ett gäng osm umgicks..inget spec. sen hem och såååå himla underbart låg i sängen heeeela lördagen =) länge sedan..trist att vara utan sällskap dock..men det går ändå...Sen på söndagen drog jag igång städningen igen och när man ändå är 3 st som hjälps åt så går det fort..Nu gäller det bara dock att hålla efetr också..det är inte min starka sida direkt..

Trodde att jag skulle hitta min kamer och min ena nyckel också..men icke..fattar inte vart jag kan ha lagt dom, för det där är också en sån där typisk mig gej...jag och saker är inge bra kombination i samband med ordning =P men jag lär mig och blir iaf lite bättre sakta men säkert =)

Mycket tankar som snurrar och jag skulle helst bara vilja sova bort sista vintertiden och mörkret. Kan det inte bara ta sluuut!! Mörkret gör att man bara blir ännu mer fundersam...och jag orkar inte tänka mer på det här..orkar inte känna efter mer..låt mig gå! Inget gott har kommit ur det här än..man kan bara inte vända på kronan hur som helst och bara glömma heller...finns mycket sååå mycket som ligger i grund och botten som känns alldelens borta..allt är för sent..och det gäller att försöka lyfta upp blicken och se framåt ist, försöka vara lite nyfiken på vad som finns bakom nästa nya dörr ist..inte så lätt alla gånger bara..synd nog..tänka om det iaf bara ibland kunde vara så lätt i att agera som att säga...

Jag behöver sooool!!! =)


pussokram

GOTT NYTT ÅR!!!

haha jag var så stressad i fredags att jag började skriva här på bloggen men hann aldrig klart..så kan det bli! Men vilken underbar helg!!! Vilka underbara människor!!! Den här helgen gick långt över förväntan för oss alla tror jag ;) I fredags åt vi goood mat och skålade på god skumpa, barnen hade MCqueen skumpa att skåla med också =) Vi åt massa godis, hoppade i sängen, målade på duken på bordet..och en massa bus man aldrig får göra annars. Barnen har verkligen haft en riktig bushelg. Raketerna var underbara, men min lille tyckte att det var så otäckt att vi gick in direkt vi kommit ut igen, så såg vi allt ifrån fönstret ist. Lördagen började väl ganska sent och med tanke på att barnen somnade vid 2 på nyårsafton så var det väl heller inte så konstigt ;) vi åt godis-frukost-mera godis..spelade nya XBOX360 utan kontroller (vet inte vad det heter=) men superkul var det iaf..till och med så att min lilla kunde vara med och spela.. Vi tog oss ut i blåsten för pulka åkning..då några får för sig att det är bättre att gå baksia´dan upp för berget ist för att gå runt..hahah jo men visst..vi gick i säkert 30-40 min med snö upp till knäna i uppförsbacke..så när vi väl nådde toppen var vi alla genomblöta av svett och sen efter tio min in på grillning så blev ju alla iiiiskalla så det blev snabbkorv med sanbb¨åkning ner för backen..men kul var det trots allt =)
Jag hoppas att alla har haft en lika bra helg som vi!!
och jag önskar alla en god fortsättning på nya året!!

Nytt år, nya tag =) Glöm inte bort respekt-omtanke och kärlek =)

nu är det dags för att ta hand om min lilla gullplutt =)

pussokram

RSS 2.0