............

Jag kommer ihåg en historia, som började några år tillbaka...

..Det var en kille och en tjej som råkade träffas genom vänner, lärde känna varandra och trivdes med sällskapet. Efter tag på en fest någonstans i höstens mörker, fann dom varandra. Eller mer hon lyckades få i honom lite mer sprit än i sig själv, och lyckades övertala honom att det var en bra idé att låna ut soffan till henne. På vägen hem lekte fingrar och blickar i smyg med varandra, det var ingen annan som såg. Det var ingen annan som kände spänningarna, och väl framme dröjde det inte lång stund förän fantasierna började bli verklighet. En försiktig kyss med blygsam smak, blickar som inte vågade mötas för att se den andras reaktion, en kyss till, kläder som ramlar av och händer som smeker. Det var någonting nytt, någonting spännande, något som verkligen fick fjärilarna i magen att flyga vilt. Natten blev morgon med baksmälla, lite små förrviringar och ännu flera blygsamma blickar. Hennes plan var egentligen en rolig kväll och sen vända ryggen åt ett annat håll och gå. Men det blev inte riktigt så, hon ville inte gå. Hon visste inte hur han kände eller vad han tänkte, han kanske till och med ångrade sig?! Men hon var alldelens för rädd för att höra sanningen för att ens våga tänka tanke på att fråga.
Dagarna gick och hon var fortfarande kvar, veckorna gick och hon stannade ännu kvar. Med underbart sex, på ett nytt sätt inte bara sex. Utan dom var ett, det var roligt och givande. Hon hade aldrig någonsin upplevt en så stark känsla inom sig, hon ville bara veta mer om honom, hon kunde inte få nog! Vänner, familj, nära och kära började ifråga sätta deras relation, det var ingen annan som var positiv till det dom hade börja inlett. Men kärleken var där och det fanns ingen i hela världen som hade kunnat få dom att sluta ses. Hon lärde honom ayy ya mod till sig och göra det som kändes rätt hans hjärta. Han lärde henne ett helt nytt sätt att tänka på, att se världen på.
Allt var bara underbart, ingenting kunde stoppa dom!
Visst med tiden blev det bråk, svartsjuka och åter bråk, men som alltid slutade i mer kärleksfulla kramar och omfamingar än någonsin. Dom flyttade ihop, trivdes bra men började komma in i rutiner och tog varandra förgivet. Hon blev med barn och läkarna upptäckte  cancern, hela världen vändes upp och ner. Ingenting var som förut, man opererade henne och gav henne medecin. Sjukdomen gick att bota, den lilla pojken som kom till världen var det mest underbara dom båda två hade upplevt, men vad hände sen?! Vad hände med den underbara kärleken som lekte fram i vinden. Vad hände själen? Hur skulle man kunna bearbeta och hantera någonting sådant. Istället för att prata med varandra om allt och lite till så byttes allt mot tystnad och inre frustration. hur läker man såren efter någonting sådant här? ingen kunde svara och ju mer tiden gick det större blev tystnaden. Hon sov i sängen och han sov på soffan, hon sov på natten och han på dagen. Dom var så vilsna i sig själva och visste inte hur man skulle be om hjälp. eller om dom ens behövde hjälp. Tryggheten försvann och hon blev gravid igen, hon blev glad och han ville inte ha en till. En vacker dag kom otroheten och knackade på...Och nu finns ingen kärlek kvar utan bara två männsikor fyllda med hat och ett litet barn ensam kvar står. Mellan bråk och slagsmål, mellan hot och glåpord. Hur kunde så mycket kärlek bli så mycket hat? Vad hände? Snälla nån hjälp henne att förstå, hjälp henne upp till ytan igen och snälla hjälp henne att andas igen...

Torsdag

jaha så var nästan veckan slut =) skönt med helg!! Arbetsintervjun gick nog ganska bra tror jag =) kändes bra iaf..trots lite virrvarr i hela E-tuna först...haha

Så har jag väntat på Soc hela fm också, men tydligen så är deras fm ända fram till 14.00...vi med små barn tycker att fm tar slut redan vid 12, men jag antar att det beror på rutiner då =S ?! men när hon väl ringde blev det inget urinprov idag heller, utan drop-in imorn mellan 9,00-11,30...Då är det min dag att motbevisa hans lögner så att dom kanske förstår att det faktiskt är han som bör utredas och inte jag..ojoj när han kommer till insikt med vad han har ställt till det...men så är det..what goes around comes around!!

Väntar nu på att lillens farfar och faster ska komma på besök..kanske och äntligen säga grattis?!


Strålande sol, blev dock en aningen chockad när jag klev ut på balkongen i morse för att ta morgon ciggen och insåg att det var nollgradigt ute....usch och tvi för vinter och mörker..tur dock att hösten är här först med alla sina underbara färger som piggar upp dagen lite..

pussokram


suck suck

jaha då kom samtalet ifrån soc, som säger att dom inte tänker komma på besök idag efetrsom dom är så ororade över min son så ska en riktig utredning kring Liam dra igång..med alternativ för fosterhemsplacering, vilket jag inte kommer att tillåta!!!Dom kan få utreda mig så länge jag lever, dom kommer inte att hitta ett enda fel!!
Ska antagligen ner idag och lämna urinprovsom kommer att vara grönt..därför att jag har ingenting att dölja..allt är hans jävla påhitt för att förstöra mitt och min son liv och våran framtid tillsammans..Stressen får kroppen att skaka och tårarna att rinna..det här var det sista jag ville...vem vill bli ifrågasatt som förälder?

Nu är det dags för kyckling,ris och currysås..och att vänta samtal från soc då...

hoppas eran dag ser ljusare ut än min!!
pussokram

Man kan aldrig vara någon annan än sig själv i längden..





God morgon!

God morgon alla pigg och trötta =)

Dagen börjar väl inte som man egentligen kanske vill, men älskade älngel tyckte att vi skulle gå upp redan 06,15..jippi =) Sen vid 9 tiden så ringer Soc upp mig och frågar om jag inte kan komma ner dit idag förklarar att vi fortfarande inte är friska, så dom kommer på hembesök idag mellan 1-2..Vilket är ganska bra för då får dom samtidigt se att jag bor i städad och fin lägenhet där allt Liam behöver finns..en trygg tillvaro..men den där andra dåren till pappa som han har verkar ju ha spottat ur sig både det ena och det andra påhittet och hon lät väldigt chockad över att höra en del av min histioria..sen är det ju så att om dom inte tror på mig så finns det så många vittnen till hans idiotutbrott mot både mig och Liam..Jag är ändå positivt inställd till detta för nu kommer det att få bli så att någon annan får bråka med honom när han supit upp pengarna och när han inte kommer eller ringer när det är bestämt...

Min ängel mår bättre idag..dock lös i magen fortfarande..men dessvärre verkar bakterierna ha hoppat över till mig ist..och imorn är den stora intervjun!!!!! wiiii...får proppa i mig alvedon och gömma ansiktet bakom smink..väntar med spänning, det kan bli en rejält tuff men rolig utmaning =)

fortsättning följer...

pussokram

mammas ängel


Tisdag

Hösten är här...

..Lillen är hemma idag också och fortfarande inte bra i magen, vet inte vad det är för bakterie han kan ha fått..Ingen feber och inge gnällig..konstigt, får vänta några dagar till och har det inte gett sig får jag kontakta läkaren. Hittade iaf Aspirin som hjälper mot min eländiga tandvärk..känns som att min ena visdomstand nere är på väg att växa upp snett vi insidan av kinden och käken..och så sitter man i den roliga kön till transportstyrelsen igen..det är nu 8 månader sedan jag skickade in  mitt förhandsbesked på att få tillbaka körkortet..men dom verka ju helt inkompetenta på det där företaget..blir så trött..

Väntar också med spänning fortfarande på att Soc barn&ungdom ska ringa upp mig om en tid att träffas..men ingenting idag..får väl helt enkelt bara vänta och se..

 

pussokram


Välkommen till min nya blogg!

Tittut alla där ute =)

Tänkte äntligen ge mig på ett försök att blogga. Så vem är jag?!
Ja, jag är en ensamstående 23årig mamma som bor i en mellan stor stad i Sverige. Ligger i en jobbig separation som ni antagligen kommer få läsa om tills ni spyr..men jag ska försöka klämma in annat också ;)...försöker hitta mig ett fast jobb för att bli av med alla dessa vik som egentligen inte ger någon inkomst eller stabilitet över huvud taget..

Så jag antar att det är väl bara att sätta igång då.. =D

pussokram


RSS 2.0